Saturday, January 8, 2011

Menggapai impian

Seminggu sudah berada dalam tahun baru. Macam mana dengan sambutan tahun baru anda? (Oh ye! saya diserang demam menjelang tahun baru. Nasib baik dah berada di rumah waktu tu) Post hari ni nak cerita pasal azam tahun baru. Ye azam. Bukan Abang Azam yang jual burger dekat simpang tiga tu. Bukan sama sekali.


Setiap tahun anda wajib ada azam baru ke? Penting ke azam ni untuk kita? Saya selalu terifkir pasal azam ni. Apa yang saya nak ye tahun ni? Apa yang nak diperbaharui/dipelajari/dimiliki tahun ini selalu menjadi topik utama kalau nak buat azam. Azam tahun lepas saya ialah nak bergraduasi dengan cemerlang tanpa perlu menunggu beberapa semester lagi. Dengan kata lain saya tak nak extend. Alhamdulillah berjaya juga akhirnya. Maksudnya azam saya berjaya la kan.


Tahun ni pula. Apa azam saya ye? Nak sambung belajar? Nak kerja yang baik? Hurmmm....mari fikirkan. Walaupun dah seminggu tahun baru berlalu tapi tak salah rasanya kalau masih memikirkan azam untuk tahun ni. Bukankah azam yang difikirkan tu nanti akan jadi perkara utama untuk sepanjang tahun 2011 ni? Bermula dengan azam kecil saya tahun ni, saya nak membaca sekurang-kurangnya dua buah buku sama ada dalam bahasa atau english dalam masa 1 bulan. Bahan bacaan tidak termasuk majalah, surat khabar, novel atau membaca di kertas pembungku goreng pisang. Agak-agaknya mampu tak saya buat? Selama ni cuma beli buku semasa ada pesta buku antarabangsa sahaja. Kalau tak ke sana, memang payahlah nak membeli buku. Ke Kinokuniya/MPH/Times/Borders pun setakat belik-belik, baca-baca sinopsis buku dan lepas tu letak balik. (Salah satu sebab tak beli adalah harga buku yang diminati tersebut memiliki harga yang teramat sangat 'murah')


Azam lain? Hurm....cerita lain kali la ye. Nak bersiap pergi KLCC. Bye.

No comments: