Thursday, March 24, 2011

Permulaan Baru

Disaat ini sedang berada di pembaringan beralaskan cadar kuning gambar burung comel di bilik sendiri. Tidak ketinggalan kipas angin yang menjadi peneman sepanjang malam.
Minggu akhir.
Minggu terakhir untuk duduk rumah sebelum memulakan latihan praktikal di Shah Alam bermula bulan depan. Terima kasih pada kawan Asma a.k.a *kakak ipar* sebab kenalkan dengan ehem3......Shamimi yang dengan murah hatinya memberi kebenaran untuk tinggal di
rumahnya selama 3 bulan yang berikutnya. Arigatoo Gozaimasu Asma Chan & Mimi Chan!!
Dua minggu lepas ada pergi ke pameran kerjaya dan pendidikan anjuran MARA di PWTC. Ya Allah ramainya orang jangan cerita. Bukan sebab nak pergi ke pameran kerjaya tu, tapi ke MATTA fair yang berlangsung serentak. Telan air liur juga bila terpandang promosi-promosi bercuti ke luar negara dengan $$$ yang agak berpatutan. Oh jangan risau. Tak ada satu pun yang saya sambar untuk di jadikan motvasi untuk bekerja dengan lebih rajin. Bekerja???
Niat nak sambung belajar semakin meluap-luap. Keputusan SPM dah keluar, ini bermakna akan ada banyak tawaran biasiswa/tajaan dan apa-apa yang sewaktunya akan diiklankan di dalam akhbar. Oleh itu saya dengan gigihnya menggunakan sedikit duit poket *yang hampir menjadi debu* untuk membeli akhbar tempatan. Dalam 10 tawaran yang dikeluarkan, mungkin ada 2 yang dibuka untuk bakal pelajar post-graduate macam saya ni. Amin.
Projek mega?
Masih lagi dalam proses. Tunggu je la. InsyaAllah akan berhasil nanti.
p/s: diam bukan bermakna kalah.

2 comments:

Saint XP said...

Practical kat Shah Alam? waa....dekat la. Blanje! Lia kene blanje...

alyalyana said...

Lia xpandai la shah alam ni. huhuhu. hey ade citer kucing yang best tau!