Friday, March 1, 2013

Pindah

Assalamualaikum.

Ye, saya stress kena pindah rumah. Paling tak suka hal-hal pindah rumah lagi-lagi macam saya ni yang kena angkut semua barang dan harta seorang diri. Penat!!

Kenapa kena pindah?
Tuan rumah dah jual rumah yang kami duduk pada jiran sebelah. Jiran sebelah 'halau' (sebab asyik bising je tanya bila nak pindah) sebab nak buat renovation katanya. Iyelah.

Ke mana?
Sepatutnya saya pindah ke rumah yang kawan saya tinggalkan. Dah siap pergi tengok bilik. Dah confirm. Alih-alih semalam nak pergi jumpa untuk bayar deposit dan sewa, tiba-tiba kata tak jadi sewakan. What..!! Gelabah dibuatnya. Mana nak cari rumah lain. Mentang-mentang saya ni bukan local people, boleh la main-mainkan kan. Nanti kau! (konon-konon garang)

Malam tadi pergi ke rumah yang housemate lain nak pindah. Peh! kecilnya. Ayat kasarnya, 'reban ayam lagi besar'. Dah la 3rd room yang saya nak rent tu kecil teramat. Separuh dari bilik sekarang, tak ada soket. Disaster! Balik rumah terus Mudah.com dan iBilik mana tahu ada lagi rezeki kan. Lastly jumpa satu tapi jauh sikit, malam ni nak pergi tengok dulu. Harap-harap ok.


Sambil-sambil tu korek tabung tengok cukup tak nak beli penthouse. Ok ini berangan je. Eh tapi kalau saya dapat betul jangan marah yee...Last few weeks my lil cousin ada mention,

Lil cousin: Kak, nanti dah habis belajar, pindah la KL macam dulu

Saya: Bila masa pula pernah duduk KL, tu Shah Alam...

Lil cousin: Alaaa...sama je....tak pun beli la condo ke, penthouse kat KL ni. Nanti kitorang (dia dan adik-beradik) boleh datang...hehehe...

Saya: Uih...senangnya cakap...ingat macam suruh beli tudung baru ke? Fendi pun akak tengok dari jauh je tau...

Lil cousin: Alaaa....mesti bolehnya...ok, kita doakan, Ya Allah Ya Tuhan ku murahkan rezeki kak Yana supaya dia dapat beli penthouse kat KL dan kami boleh datang rumah dia selalu....

Saya: Suka hati kau la...





Ini semua BUKAN rumah baru saya yang nak pindah.

p/s: Stressnya bila kena pindah....... -__-!!



3 comments:

munamuni said...

semoga jadi kenyataaan ilya, feeling2 urban , kaya tu dapat duk penthouse

Anonymous said...

good luck.

untung kalau betul2 duduk penthouse ^^

alyalyana said...

hehe...terima kasih kawan2....ramai2 doakan saya, memang boleh jadi realiti....

dream big and achieve! =D