Wednesday, January 30, 2013

My 1st Spectacular! (Bhgn. 1)

Assalamualaikum.

Alhamdulillah hujung minggu lepas saya berpeluang ke Herbalife Spectacular 2013 bertempat di Stadium Putra Bukit Jalil dari 25-27 Januari 2013. Tapi saya cuma menghadirkan diri 26 dan 27 Januari sahaja.

Jumaat, 25 Januari 2013.

Pagi-pagi lagi dah siap dan terus pergi makmal dengan harapan dah boleh tengok result culture semalamnya. (Ya, saya masuk makmal hari Khamis yang jatuh public holiday. Tak mengapa, berkorban cuti demi master konon-kononnya). Sampai makmal belum boleh view result sebabnya belum cukup 24 jam.

Akak lab: Eh, awak kata nak pergi KL hari ni?

Saya: Ye kak, memang nak pergi tapi nak tengok culture dulu. Tapi belum cukup 24 jam. Belum menjadi sangat.

Akak lab: Tak apa. Awak gerak je ke KL. Nanti dah petang sikit akak akan tengokkan dan simpan. Baik awak pergi sekarang, nanti petang hujan. 

Saya: Ok kak. Terima kasih ye tolong saya.

Alhamdulillah ada yang sudi nak tolong saya. Tepat pukul 10 pagi, saya memulakan perjalanan dan setiba di Sg. Buloh, hujan lebat yang teramat sangat. Nasib baik belum lepas jejantas Sg. Buloh dan saya terpaksa berhenti sebab betul-betul tak nampak nak drive. Lepas 30 minit masih belum berhenti. Tak boleh jadi ni, tekad nak teruskan perjalanan. Akhir sekali sampai di The Academia pukul 7.30pm.

Malam dapat jumpa kawan-kawan dan sponsor saya yang comel, Yana Saiful dengan baby Herbalife, Imran. Bincang apa yang kami nak cari untuk event pada esok harinya. Syukur ada matlamat sebenarnya kenapa saya nak hadirkan diri ke event terutamya untuk new comer  macam saya ni. Sponsor pun baik, bagi gambaran untuk hari esoknya.

Apa yang berlaku pada saya hari berikutnya? Nanti saya sambung...



No comments: